torsdag den 28. juni 2012

Torsdagstip: Sådan fjerner du glitterlak

Du kender det sikkert; du elsker glitterlak ligeså meget som jeg gør. Men undgår at tage dem på for tit, for du haaaader bare at skulle fjerne det igen. Jeg har fundet en metode der gør det nemt! Og det gør mig glad, for nu kan jeg glimte så ofte som jeg vil :D

Men den første metode har du måske hørt om? At pakke neglen ind i alufolie. Det er efterhånden blevet en udbredt metode, og også virkelig nemt. Du klipper en vatrondel over på midten, fugter den i neglelakfjerner, ligger den over neglen, og pakker derefter negl og finger ind i sølvpapir i små 10 min. Så kan du bare lige gnubbe vatrondellen en sidste gang inden du trækker alufolien af, og vóila - neglen er ren.



Den anden metode er måske lidt mere skånsom, og det var noget jeg fik at vide i Matas at man kunne gøre. Det er virkelig smart. Stik fingerne i et varmt vandbad, 5-10 min. Så løsner lakken sig lidt ude i siden af neglen, og man kan ligeså stille trække lakken af. Det du ikke kan trække af, kan du bare skrabe af med en rosenpind. Og man kunne jo hælde lækre ting i det er vandbad, så det bliver en 2-i-1 kur. Man kunne jo putte nogen kamille te i, eller andet godt for huden. Men noget jeg syntes er vigtigt efter sådan et vandbad, det er at komme olie på negle og neglebånd. Ellers bliver mine negle virkelig underlige. Og vent med at lakere neglene indtil de er gennemtøret. For neglene suger rigtig meget vand til sig, og lakerer man neglene hurtigt efter, så holder lakken ikke i særlig lang tid. Det samme gælder hvis man lige har været i bad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar